† † † †

dreamslow:  From Wasteland by Francesca Lia Block

 



It happens all the time.

"When I fall in
Then I feel out day after day
I hate you
I light them up
I'm burning down night after night
But I love you
Running from slow
Motion too fast year after year
I hate you
Looking for high
Lights in the low all of my life

Friendly conversation

Sharing their sensation
but I had only music in my head
Happens all the time what can I say
Na nana nana...

Club night lot's of drinking

Boys and girls dancing
while I just struggle not to fall
Happens all the time what's that about
Oh, what's that about?"

/ Du sa att livet var något enkelt / Men jag kunde inte hålla med dig /

Jag lider av konstant tristess, den förföljer mig, och den slutar aldrig. Inte konstigt att jag är paranoid. Ingenting jag gör stimulerar tristessen, jag åkte in till stan idag, gick runt bland allt folk och rökte cigarett efter cigarett samtidigt som jag kämpande för att hålla tillbaks floden av tårar, men det hjälpte faktiskt lite. Jag vet inte vad det är för ständig melankoli jag lever i, jag blir inget av de där vanliga sakerna - trött, hungrig, pigg. Jag bara är, ibland glad, ibland ingenting, men mestadels mår jag bara kasst.


My life sucks BIG TIME. Use google'fucking'translate.


/ I can't get in my head why answers can't be questions /


Confusion in her eyes that says it all, she's lost control.


Jag saknar dig så mycket att det gör ont.


Jag hatar världen.


I hate you for not being here.

!


Totally.





Samma nätter väntar alla, utan dig är alla kalla.


Jag tänker på dig, för du är väl min vän?


I could be lovely.



/ I take my twist with a shout / A coffee shop with a cause, then I'll freak you out / No sex, no drugs, no life, no love / When it comes to today / It's Indie rock'n'roll for me /

 

Jag hade nästan glömt hur bra The Killers är.

I had almost forgot about how good The Killers are.


Men det gör inte ont så länge du är med mig.



Two days before the day after tomorrow

I morgon är vi äntligen tillsammans igen, och i morgon kommer det att vara idag och idag kommer vara igår.

Tomorrow we'll finally be together again, and tomorrow it will be today and today will be yesterday.

181 days and few ours, minutes and seconds.

http://i54.tinypic.com/1zpnzol.jpg

 

Älskling, jag saknar dig alldeles för mycket, det gör ont i hjärtat.

Darling, I miss you way to much, it hurts my heart.


Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp.

De senaste två dagarna har jag varit sjuk och hostat sönder min hals, i morse kunde jag knappt prata. Så idag kom en kär vän hit och tog hand om mig med Coca Cola och cigaretter. Vi såg på Disney Channel och lyssnade på bra musik, sånt är alltid trevligt.

The last two days I've been sick and coughed more than I've ever done. Now my throat hurts big time, this morning I could hardly talk. So my dearest friend came over and took care of me with Coca Cola and cigarettes. We watched Disney Channel and listened to great music, such things is always nice.

We got koka-kola veins - we don't use our brains


Jag tröttnar på männskor jag tröttnar fort, men med dig är allting alltid nytt.


"I see you're drinking 1%. Is that 'cause you think you're fat? 'Cause you're not. You could be drinking whole if you wanted to."

 

-Napoleon Dynamite

 


Lucia


46


Thank god for that.


Cosmos


"Kosmos" är nog det finaste ordet jag vet i hela världen. Allt kretsar runt kosmos, det är som en universell motsvarighet till kaos.

"Cosmos" is probably the most beautiful word I know. Everything orbits the cosmos, it's like the universal equivalence of chaos.

Dagen vet vad som väntar dig, att natten kommer och hämtar dig.


Varför finns det inga kvoter för idioter?

Älskling, jag är rädd.

Darling, I'm scared.

Förhoppningar & regnbågar



Transmission


Jag blir hellre ensam, än lycklig med nån annan.

Hjärtat mitt kröp ner i min säng i natt, jag dog av lycka.

My heart tucked himself into my bed last night, I died of happiness.

ΩΙΙΙ

På senaste tiden har jag varit ovanligt deprimerad, sovit för lite om nätterna men destomer om dagarna. Jag har saknat att sova bredvid dig, för att sen vakna och kyssa din hals. Sen har jag lyssnat mycket på sånt här och rökt för många cigaretter.

Recently I've been unusually depressed, slept to little at night but more on day time. I've been missing sleeping next to you, and then wake up and kiss your neck. I've been listening a lot to this and smoked way too many cigarettes.


RSS 2.0